Sukladno Zakonu o kibernetičkoj sigurnosti NN 14/2024-254 objavljenom 7.veljače 2025. g. Registar i registrari .hr domena dužni su prilikom registracije utvrditi točan identitet korisnika domena na temelju sigurnih i vjerodostojnih sustava i izvora podataka, odnosno verificirati korisnike.
REGISTRACIJA NOVE DOMENE
Za uspješnu verifikaciju, nakon podnesenog zahtjeva za registraciju domene, korisnik je dužan odabranom registraru dostaviti kopiju jednog od odgovarajućih dokumenata navedenih u nastavku:
FIZIČKE OSOBE
- osobna iskaznica
- putovnica
- potvrda o prebivalištu izdana od strane nadležnog tijela (digitalno potpisana ili pečatirana)
- vozačka dozvola
izjava fizičke osobe digitalno potpisana verificiranim digitalnim potpisom (s navedenom svrhom i podacima: ime, prezime, osobni identifikacijski broj)
PRAVNE OSOBE
- osobna iskaznica osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe
- putovnica osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe
- potvrda o prebivalištu izdana od strane nadležnog tijela (digitalno potpisana ili pečatirana) osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe
- vozačka dozvola osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe
- izjava osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe digitalno potpisana verificiranim digitalnim potpisom (s navedenom svrhom i podacima: ime, prezime, OIB)
- dokument ili izjava s potpisom i pečatom pravne osobe (s navedenom svrhom, navesti podatke o pravnoj osobi: naziv, OIB/VAT broj)
Verifikacijske dokumente za besplatnu .hr domenu potrebno je poslati na e-mail adresu registar@domene.hr, dok je za naplatnu .hr domenu potrebno kontaktirati vašeg ovlaštenog registrara.
NAPOMENA: Ako nije moguće utvrditi osobu ovlaštenu za zastupanje pravne osobe u nekom od dostupnih online registara, potrebno je dodatno dostaviti službeni dokument u kojem je ta osoba navedena.
ADMINISTRACIJA PODATAKA VLASNIKA POSTOJEĆIH DOMENA
- Postojeće .hr domene je potrebno verificirati slanjem kopije jednog od odgovarajućih dokumenata iz gornjeg popisa za fizičke odnosno pravne osobe.
Verifikacijske dokumente za besplatnu .hr domenu potrebno je poslati na e-mail adresu registar@domene.hr, dok je za naplatnu .hr domenu potrebno kontaktirati vašeg ovlaštenog registrara.
- Nakon što ste poslali verifikacijski dokument na registar@domene.hr potrebno je provjeriti podatke vlasnika domene i po potrebi napraviti izmjene.
Taj postupak radite preko web stranice Carneta na adresi:
https://www.domene.hr/portal/mydomain/administration
Upišete naziv vaše domene npr mojadomena.hr i kliknete Nastavi
(slika niže)

Nakon toga na slijedećem prozoru potrebno je odabrati „korisniku domene“ jer sam korisnik domene može mijenjati podatke koji su potrebni za verifikaciju domene. Kliknite „Pošalji“ za nastavak.
(slika niže)

Vrlo brzo ćete primiti e-mail od Carneta sa ovim sadržajem:

Unutar 1 sat od primitka e-maila, potrebno je kliknuti na poveznicu nakon čega se otvara Carnet sučelje za administraciju podataka o domeni:

U ovom sučelju provjerite je li ispravna e-mail adresa jer ona služi i za daljnja produženja domene i obavijesti od Carneta. Također je vrlo bitno provjeriti izgled broja telefona. Naime po starom sustavu je moguće koristiti proizvoljni izgled broja telefona dok je po novom sustavu broj telefona moguć isključivo po ovom naputku:
Za verifikaciju domene potreban je i ispravno upisan broj telefona koji mora biti upisan s
ispravnim pozivnim brojem za HR (+385), bez 0 u predbroju te bez razmaka, npr.
+38591234567.
Nakon što ste provjerili podatke i unijeli eventualne promjene potrebno je kliknuti na „Spremi i produži domenu“.
Napomena:
Ukoliko niste primili e-mail s poveznicom za administraciju domene
provjerite je li e-mail poruka stigla u JUNK/SPAM tj.neželjene porukame. Ukoliko ni tamo nije stigla poruka tada je potrebno napraviti proceduru za promjenu e-maila korisnika koja slijedi niže:
Uputa za promjenu e-mail adrese korisnika
Putem slijedećeg linka https://www.domene.hr/portal/mydomain/change-owner-email potrebno je upisati naziv domene (npr mojadomena.hr) i kliknuti „Nastavi“ (slika niže)

Slijedeći prozor koji se otvara je:

- U polje e-mail korisnika unesite novu željenu e-mail adresu te klinite na gumb “Preuzmi obrazac”.
- Ovjereni dokument pošaljite CARNET-u na jedan od sljedećih načina:
- skenirani ovjereni dokument pošaljite na adresu helpdesk@carnet.hr
- dokument pošaljite poštom na adresu:
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET
revizija domena
Josipa Marohnića 5
10000 Zagreb
- Nakon zaprimanja ovjerenog dokumenta, promjena podataka će biti izvršena o čemu ćete dobiti potvrdu E-mailom.
- Zahtjevi se obrađuju po redoslijedu zaprimanja.