Kako privući kupce u web shop?
Web shop u doba korona pandemije je doživio procvat jer je u današnje vrijeme digitalnog svijeta iznimno je bitno bivšim, sadašnjim ili potencijalnim kupcima ponuditi online varijantu kupovine. Razne epidemiološke mjere još uvijek su na snazi i morate imati na umu kako mnogi kupci ne žele stajati u redu i čekati, već izabiru njima prihvatljiviji način kupovine, bez kontakata, iz udobnosti vlastitog naslonjača ili kauča. Vama kao prodavaču cilj je stvoriti lojalne i zadovoljne kupce ili klijente koji će puniti košaricu u vašoj web trgovini, stvarati pozitivne recenzije i širiti dobar glas o vašim proizvodima. I na kraju iznova kupovati u vašoj web trgovini. Kako sve to ostvariti? Donosimo vam savjete kako izraditi uspješnu web trgovinu i kako privući kupce.
Izradite web shop po mjeri kupca
Vaša web trgovina mora biti privlačna kupcima, jednostavna za korištenje i vrlo pregledna. Također mora savršeno funkcionirati na svim vrstama uređaja koje vaši kupci mogu koristiti. To je jednostavno ostvariti implementacijom responzivnog dizajna. Responzivni dizajn znači da će se vaša web trgovina prilagoditi različitim vrstama uređaja- računalu, mobitelu ili tabletu. Preglednost stranice i jednostavnost korištenja mora biti po mjeri vaših kupaca. Potrudite se da kupac u vašoj web trgovini dobije iskustvo slično onome u dućanu ili prodavaonici. To znači da može dobro vidjeti proizvod i saznati sve potrebne informacije o njemu. Opisi proizvoda, kvalitetne fotografije ili čak videozapis proizvoda, upute za korištenje i naravno recenzije drugih korisnika, pomoći će da to ostvarite. Ukoliko imate mnogo proizvoda, svrstajte ih u kategorije i potkategorije.
Recimo da prodajte nakit. Možete olakšati kupcu pretragu jer možda ne traži bilo kakav nakit, već točno određenu vrstu, na primjer ogrlicu. Ali vi imate više vrsta materijala od kojih izrađujete ogrlice, npr. guma, drvo, plastika i slično. Umjesto da kupac beskonačno scrola po vašoj web trgovini, ogrlice možete staviti u kategoriju, a sve te materijale možete svrstati u potkategorije ili im dodati oznake (tag), kako kupac ne bi gubio vrijeme i možda na kraju odustao od kupovine. Još jedna bitna stavka za vaše kupce je način plaćanja. U svoju web stranicu integrirajte različite vrste plaćanja kako bi kupac što jednostavnije mogao izvršiti kupnju.
Stvarajte za računalo, ali prilagodite mobitelu
Zapitajte se koliko vremena provodite koristeći mobitel? Koliko puta dnevno otključate mobitel, možda i samo na par sekundi, kako bi nešto provjerili? Koristite mobitel stalno, a to rade i vaši kupci. Zapravo, većina ljudi više koristi mobitele, nego računala. Iz toga razloga vaša web trgovina mora savršeno raditi i u mobilnoj verziji. Prethodno smo naveli što znači responzivni dizajn web trgovine ili web stranice i zašto je dizajn takve vrste izuzetno važan. Redovito testirajte svoju web trgovinu. Kako? Provjerite sami je li sve u web trgovini pregledno, je li brzina učitavanja dobra, odnosno ima li poteškoća u učitavanju. Kupci nemaju strpljenja za web stranice ili web trgovine koje ‘štekaju’ ili se sporo učitavaju. Ako se to kod vas događa, otići će kupiti proizvod u konkurentskoj web trgovini.
Ovdje smo za vas
Na svojoj web trgovini ostavite svoje kontakt podatke, broj telefona ili e-mail adresu, istaknite ih kako bi kupci lakše mogli pronaći i kontaktirati vas ukoliko imaju kakva pitanja, nedoumice, probleme ili pritužbe vezane uz vaše proizvode. Svakako se potrudite da odgovori na sve upite budu promptni, a vaša komunikacija bude u pozitivnom tonu bez obzira radilo se o problemu ili pohvali. Dajte kupcu do znanja da vam je stalo i da brinete o njemu, te da može računati na vašu brzu reakciju.
Društvene mreže-pričajte s nama
Iskoristite društvene mreže koje vaši kupci najviše koriste za promociju vaše web trgovine, proizvoda i izgradnju zajednice vaših kupaca. Poanta društvenih mreža je dvosmjerna komunikacija, potrudite se da uistinu tako i komunicirate. Ispričajte se ukoliko je neki kupac imao loše iskustvo i potrudite se pronaći zajedničko rješenje na zadovoljstvo kupca. Vratimo se na primjer od ranije, web trgovine nakitom. Kupcu je puknula ogrlica nakon nekoliko nošenja, a nije vam se povratno javio putem kontakata u vašoj web trgovini već je odlučio ostaviti negativnu recenziju na vašoj Facebook stranici. Komunicirajte s kupcem i ponudite zamjenu ogrlice, popravak ili neko slično rješenje koje će rezultirati pozitivnim iskustvom kupca.
Mačak u vreći
Za kraj, jedna od najvažnijih stvari. Provjerite svoje proizvode i njihovu kvalitetu i jamčite za nju. Vodite se vlastitim iskustvom kupljenih proizvoda loše kvalitete. Majica koja se nakon prvog pranja razvukla ili blagovaonska stolica, koja je u dva mjeseca korištenja puknula, ne zbog nepravilnog korištenja, već zbog loše kvalitete, proizvodi su koje ne želite ni vi, ni vaši kupci. Kvaliteta vaših proizvoda, reklama je vaše web trgovine i vašeg brenda.
Ako ponovno uzmemo primjer web trgovine nakitom, pobrinite se da testirate materijale s kojima radite, da vaše fotografije ili videozapisi i opisi odgovaraju stvarnom proizvodu. Fotografije trebaju biti visoke kvalitete, ali ne trebaju biti uljepšane do te mjere da na fotografiji više nije vaš proizvod. Vaši kupci sigurno imaju iza sebe mnogo negativnih iskustava kupovine online ili u prodavaonicama, a vi želite da iskustvo u vašoj web trgovini bude pozitivno, od samog početka do kupnje i korištenja proizvoda. Želite da vaša web trgovina bude funkcionalna i estetski privlačna kupcu, ali i da u konačnici dobijete lojalnog kupca zbog kvalitete vaših proizvoda.
Stručnjaci Avrion web studija mogu za vas povoljno izraditi web trgovinu ili usavršiti postojeću, sljedeći sve navedene savjete. Također, pobrinut će se da vaša web trgovina bude optimizirana, u skladu s parametrima tražilica kako bi potencijalni kupci što lakše i jednostavnije pronašli upravo vašu web trgovinu i ostvarili kupnju.